Dr. Diederich Bakker

Dr. Diederich Bakker is lector International Business. Het lectoraat International Business richt zich op het verbinden van onderwijs, onderzoek en het bedrijfsleven om internationale samenwerking te bevorderen, met een sterke focus op de regio Nederland-Duitsland.

Het lectoraat International Business ondersteunt bedrijven, vooral kleine en middelgrote ondernemingen, bij hun internationale groei door middel van praktisch advies, marktinformatie, kennis over EU-wetgeving, intellectueel eigendom, financieringsmogelijkheden en interculturele training. Daarnaast draagt het bij aan het opleiden van toekomstige bedrijfsprofessionals met een wereldwijde denkwijze en biedt het ondersteuning aan bedrijven en organisaties voor duurzaam succes op de internationale markt.

HANZE220818_Diederich Bakker.jpg

Over Diederich Bakker

Diederich Bakker heeft business administration gestudeerd, studeerde af op internationaal management en heeft een PhD in Marketing. Zijn professionele achtergrond ligt in marketing, communicatie en marktonderzoek. Hij heeft gewerkt in de USA, Duitsland, Frankrijk, Australiƫ en Nederland.

Diederich Bakkers persoonlijke belangstelling ligt in het onderzoek naar de internationale business, mkb-bedrijven, market entry strategieƫn, private label branding en Asian branding strategies. Hij doceert marketing aan de International Business School van de Hanze waar hij sinds 2002 werkzaam is. Dr. Bakker is in 2016 benoemd als lector International Business aan de Hanze.