Een van de speerpunten van het lectoraat Rehabilitatie is studentenwelzijn. Steeds meer jongeren hebben psychische, cognitieve en/of psychosociale problemen en ervaren hierdoor belemmeringen bij het volgen van hun opleiding. Een aantal van deze jongeren breekt hun studie zelfs voortijdig af en heeft als gevolg daarvan minder kansen op de arbeidsmarkt. Deze jongeren hebben behoefte aan extra ondersteuning bij het leren of studeren.
Begeleid Leren richt zich op de begeleiding van jongeren met bovengenoemde problemen bij het kiezen, verkrijgen en behouden van een reguliere opleiding. Het doel van IWP Begeleid Leren is om producten en diensten te ontwikkelen en informatie te bieden aan studenten, hun omgeving en professionals in zorg en onderwijs, over studeren met psychische, cognitieve of psychosociale problemen.
We werken samen met een leergemeenschap van nationale en internationale partners, een multidisciplinair team van Hanze-docent-onderzoekers, en (ervaringsdeskundige) studenten. Hier vind je de door IWP ontwikkelde producten, zoals brochures, methodieken en publicaties.
Films over Begeleid Leren
Onze publicaties lezen?
Lees verderContact
-
Dr. Jacomijn Hofstra
Lector Rehabilitatie
-
Karola Nap
Projectmedewerker lectoraten
[email protected]Zernikeplein 23, 9747 AS Groningen
-
Dr. Petra Havinga
Onderzoeker Lectoraat Rehabilitatie
[email protected]Zernikeplein 23, 9747 AS Groningen
-
Jorien van der Velde
Senior onderzoeker lectoraat Rehabilitatie
-
Jisca Kuiper
Onderzoeker lectoraat Rehabilitatie
-
Susanne Broekema
Docentonderzoeker
-
Margreet van der Meer
Docentonderzoeker lectoraat Rehabilitatie
-
Dr. Janne M. Tullius
Onderzoeker lectoraat Rehabilitatie
Feedback component
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?