Landelijke DoMu-dag

VLS - Landelijke DoMu Dag-32.jpg

Op 22 maart 2024 ontvingen we studenten Docent Muziek uit heel Nederland tijdens de Landelijke DoMu-dag! Met trots verwelkomden wij deze groep om ze te laten proeven aan betekenisvolle initiatieven en werk uit het Noorden op het vlak van kunsteducatie.

3e-jaars studenten van de opleiding Docent Muziek uit Maastricht, Tilburg, Zwolle, Enschede, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Leiden en Groningen kwamen samen op het Prins Claus Conservatorium.

Centraal in het programma stond de vraag: Wat betekent het om met je poten in de klei te staan in Groningen en Ommeland? Hoe ben je betrokken bij je omgeving?

's Ochtends namen de studenten deel aan diverse workshops op het conservatorium en 's middags gingen zij op expeditie door Groningen om kennis te maken met een aantal partners van het Prins Claus Conservatorium.

Bekijk hieronder de aftermovie voor een impressie van deze inspirerende dag.

Foto's door Rik de Jong

VLS - Landelijke DoMu Dag-42.jpg