Focus en volharding is nodig om de 'on/mogelijke opdracht onderneming' te runnen en sociale impact te creëren
- Onderwijsproject
"Met dit project spreken we vanaf dag één de ondernemende houding in onze studenten aan," aldus Angelique Baas, Astrid Lamein en Anita Weekamp, expert-coaches van het project. "Daarmee past de On/Mogelijke Opdracht niet alleen prachtig bij onze opleiding, maar ook bij het speerpunt Ondernemerschap van de Hanzehogeschool."
De studenten krijgen twee weken de tijd om hun opdracht tot een goed einde te brengen en er geld mee te verdienen. De opdrachten zijn geformuleerd als doelen. Het 'hoe' mogen de studenten zelf uitvogelen. De lol van de opdrachten is dat ze echt onmogelijk zijn. Daarmee vragen we het uiterste van de creativiteit, het organisatietalent en het incasseringsvermogen van onze studenten. Samen moeten ze onderzoeken wat wél lukt, alternatieven verzinnen en out of the box denken. Dit betekent tegenslagen verwerken en successen vieren.
Aan het einde van de twee weken presenteren de studenten hun projecten tijdens de Grande Finale in de Brink van de Marie Kamphuisborg. Hun creativiteit blijkt elk jaar weer ongekend. Van het planten van een appelboom tot het samenstellen van een hygiënekalender in het kader van de vitaliteitsopdracht. Ook werd van alles bedacht om zoveel mogelijk geld te vergaren: van de verkoop van Brabantse worstenbroodjes tot een fietstocht van Amsterdam naar Groningen, van de organisatie van een pubquiz tot het uitvoeren van schoonmaakklusjes en van de organisatie van een benefietvoetbaltoernooi tot het opzetten van een loterij.
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?