Je speelt in op de beleving van de bezoeker
- Minor
Je speelt in op de beleving van de bezoeker
Het evenement heeft als marketinginstrument sterk aan betekenis gewonnen, de vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is in snel tempo gegroeid. Het professioneel organiseren en leiding geven aan een evenement, oftewel eventmanagement, is een vak geworden.
Events oefenen een sterke aantrekkingskracht uit, spelen in op de beleving van de bezoeker, kunnen een gemeenschap meeslepen, de bewustwording verhogen of een organisatie of activiteit op de kaart zetten. Ze zijn onderdeel geworden van de hedendaagse maatschappij. Ook bedrijven hebben events aangegrepen om commerciële doelstellingen te realiseren.
Elk event is uniek, je hebt maar één kans het tot een succes te maken. Dat is de uitdaging, maar ook wat het succes ervan zo kwetsbaar maakt. Elk event kent andere scenario's en valkuilen. De minor richt zich op het managen van al die zaken die een projectmatig karakter dragen: een unieke opgave, begrensd in tijd en middelen. In verschillende fases wordt tijdens de minor Eventmanagement het organiseren van een event doorgenomen. De minor besteedt aandacht aan theorie en praktijk; we trainen je in de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om events tot een goed einde te brengen.
Tijdens de minor werk je in een groep van vijf studenten. Samen ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen, organiseren én uitvoeren van een zelf bedacht event. Daarnaast werk je als groep mee aan een praktijkopdracht voor een externe opdrachtgever.
De groep bedenkt zelf een event from scratch. Dat betekent brainstormen, researchen en creatieve ideeën uitwerken om binnen enkele weken tot een projectplan te komen. Jullie zelf bedachte event pitch je voor een onafhankelijke jury uit het werkveld, die vervolgens een go of no-go geeft. Voorbeelden van events die door studenten zijn georganiseerd: Disney vs. Nickelodeon Sing-a-Long, Sip & Paint, Live Podcast, Money Matters, Dans’n als vrouger en nog vele anderen!
Bij de praktijkopdracht 'adopteert' een groep een event of een deel/project van dat event. Je werkt in opdracht van een extern bedrijf of organisatie. De groep opereert zelfstandig, met als stuurgroep een coach vanuit de Hanzehogeschool én de opdrachtgever. Gedurende de uitvoering leg je als groep wekelijks aan zowel de coach als de opdrachtgever verantwoording af, procesmatig en inhoudelijk. Voorbeelden van opdrachtgevers zijn: Humanitas, USVA, CrossWise, Innovatiehuis Politie, TT City Run, Ronald McDonald Huis, GaveKerst.
Tijdens het eerste kwartaal van de minor vindt het grootste deel van het onderwijs plaats. Dit wordt afgesloten met een tentamen en het inleveren van opdrachten welke welke je individueel of als groep uitwerkt in een plan of verslag. Halverwege maak je de switch van concept naar realisatie. Het tweede kwartaal richt zich dan ook op de praktische uitvoering van zowel het zelfbedachte event, als de praktijkopdracht.
Strategisch Eventmanagement, deelopdrachten en presentatie
Eventmarketing & Sales, portfolio
Financiële aspecten, tentamen
Deze minor heeft geen speciale toelatingseisen.
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?