Versterk je leiderschap skills

Groningen
  • Gedrag en Maatschappij
  • Economie en Management

Wil jij je intensief verdiepen op het gebied van leiderschap? Dan is dit dé minor voor jou. Deze minor is namelijk helemaal gericht op leiderschap. Zowel aan anderen, als ook aan jezelf als persoonlijk leiderschap.

Over deze minor

De minor 4DL Leiderschap bestaat deels uit theorie, aanleren van vaardigheden en meekijken in de praktijk. Deze combinatie wordt door studenten als nuttig ervaren. In deze minor lees je over Leiderschapsstijlen en de belangrijke theorieën over leiderschap. Je past deze theorie vervolgens toe in een grote praktijkopdracht. Je gaat daarvoor frequent meelopen met een leidinggevende in een organisatie om zo actief waar te nemen hoe leidinggeven in de praktijk is. Je werkt verder aan persoonlijke opdrachten in kleine groepen om beter inzicht te krijgen in je eigen communicatie en gedrag als toekomstig leidinggevende. Doordat je jezelf wat beter leert kennen tijdens deze minor leer je vaardigheden die je versterken in je eigen leiderschap.

We vinden het belangrijk dat je kritisch nadenkt en discussieert over wat je leest en leert en we helpen je om progressie te maken in je gesprekstechnieken die je als leidinggevende nodig hebt. Vaardigheden zoals grenzen stellen en aansturen, maar ook coachen. We nodigen meerdere gastsprekers uit de praktijk uit, en werken met docenten die in het bedrijfsleven werken.

We willen graag aan de slag met studenten die goed gemotiveerd zijn en zich willen inzetten om er samen een fijne minor van de maken.

Als je wil deelnemen kun je een sollicitatie brief sturen per mail aan de coördinator dhr. drs. Dinand Getkate ([email protected]), met je persoonlijke  motivatie om te willen deel nemen, cv en recente cijferlijst. Beginnende ervaring met leidinggeven is een pre, bijvoorbeeld in de sport of bijbaan. Laat in je brief weten of deze minor je eerste keuze is.

Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Als je geselecteerd wordt krijg je per mail bericht.

Deze minor is helemaal gericht op datgene wat vanuit de praktijk (huidige leiders) en de maatschappij als "gewenst" en "hard nodig" wordt omschreven ten aanzien van goed leiderschap. De minor is geschikt voor studenten in hun derde of vierde studiejaar. Voor de minor leiderschap is werk-/stage-ervaring dringend gewenst.

Iedereen is van harte welkom in deze minor. Naast het aanmelden in Osiris vragen we jou een motivatiebrief en CV te mailen aan [email protected]. Benoem in deze motivatiebrief wat je verwacht van deze minor en wat je eruit wilt halen. Van ons ontvang je vervolgens een bevestiging.

Inschrijving

Inschrijven doe je in Osiris maar volg je een Kies Op Maat minor, dan kun je je inschrijven via de website van Kies Op Maat

Veelgestelde vragen

• Economie en Management