Harald Pol: ‘Marketing en duurzaamheid kan wel degelijk samen’
- Nieuws
Harald Pol is begin dit jaar geïnstalleerd als lector Marketing en Ondernemen. Met zijn lectoraat helpt hij bedrijven hoe ze vanuit marketing, klantbeleving en ondernemerschap een bijdrage kunnen leveren aan een duurzame transitie.
Het gaat hierbij om een nieuwe inrichting van de marketing van bedrijven. Niet langer gericht op maximale groei, omzet en wist, maar op meer waarde voor de samenleving.
Maar hoe beweeg je consumenten om duurzamere producten te gaan kopen en niet alleen te gaan voor de laagste prijs? In een interview met het Dagblad van het Noorden vertelt Harald dat een langdurige klantrelatie hierin heel belangrijk is. “Heb je een wat betere relatie, dan zullen klanten niet zo snel vertrekken. Je neemt het dan voor lief als een product wat duurder is, of als er iets mist gaat”, vertelt Harald Pol.
Lees hieronder het volledige interview met Harald Pol in het Dagblad van het Noorden van 6 maart 2025 (auteur: Hilbrand Polman).
Artikel Dagblad van het Noorden 'Marketing en duurzaamheid kan wel degelijk samen'
Meer weten over het lectoraat Marketing en Ondernemen?
Bezoek de pagina van het lectoraatHoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?