Tiny desk studio recording sessie

• Evenement
IMG_2456-kleiner.jpg

Op 17 mei organiseerde Compositie & Muziekproductie student
Rutger Bandell een Tiny Desk opnamesessie op het Prins Claus Conservatorium.

Met behulp van studenten van Minerva werd de studio sfeervol ingericht en gereed gemaakt voor optredens van ensembles bestaande uit studenten van het Prins Claus Conservatorium, die na afloop allen video- en audiomateriaal ontvingen van hun performance om hun werk met de wereld te kunnen delen. "Ik vind het belangrijk dat de muziek die hier op school wordt gespeeld op een goede manier aan de buitenwereld gepresenteerd kan worden", vertelt Rutger.

De organisatie kende een strak tijdschema. De 18 ensembles die zich hadden aangemeld kregen ieder 20 minuten, waarvan 12 aan opnametijd en 8 minuten waarin Rutger alles klaar kan zetten voor de volgende performance. De dag verliep soepel. "Aan het begin van de dag was ik erg gespannen of alles wel goed ging verlopen. Dat werd steeds minder naarmate we eigenlijk de hele tijd op schema liepen, waardoor ik wat meer kon genieten van het hele proces."

"Mijn doel was om de lijnen tussen Compositie en Muziekproductie en de andere afdelingen te verkleinen met iets waar wij als opleiding over beschikken; de studio. Het talent wat we hier hebben mag niet verloren gaan achter de deuren van de oefenruimtes… We zullen zien wat voor effect het gaat hebben als mensen hun content gaan delen met de rest van de wereld!"

IMG_2460-kleiner.jpg

• Kunst en Cultuur