Marina Torra Cabau wint Practice Based Research Award

IMG_2251-2.jpg

Masterstudent Classical Music Marina Torra Cabau (links op de foto) is de winnaar van de Practice Based Research Award 2024. De prijs van 250 euro werd haar uitgereikt tijdens de slotbijeenkomst van het driedaagse Research festival.

We kijken terug op een prachtige derde editie van het Research Festival, het driedaagse evenement dat in het teken stond van het delen van alle vormen van research die in het Prins Claus Conservatorium plaatsvinden. Met presentaties van studenten van de bacheloropleiding Docent Muziek en Master of Music, onderzoekers en docenten over uiteenlopende onderwerpen stond het programma bol van verrassende onderzoeken en onderzoeksresultaten.

PBR Research Award
Het festival werd afgesloten met de bekendmaking van de tweede winnaar van de PBR Research Award. De jury, bestaande uit Joke van der Mark, Karolien Dons en Marta Popovici, kende deze prijs voor het beste Practice Based Research Project toe aan masterstudent Marina Torra Cabau (Master of Music, Classical Music).

Marina's werk onderscheidde zich door het ontwikkelen van nieuwe performance settings in klassieke zang waar ze naast het vocale werk ook aspecten van enscenering en dramatisering incorporeerde. De jury benoemt dat Marina een duidelijk gevoel voor richting en samenhang had in het gedegen uitgevoerde onderzoekstraject. Ze creëerde een werkwijze die geworteld is in haar eigen kwetsbaarheid, die vernieuwend, betekenisvol en eigentijds is.

• Kunst en Cultuur