Zomerconcert 2024

• Locatie

SPOT | Oosterpoort

locatie

Het Prins Claus Conservatorium sluit dit seizoen groots af met een showcaseconcert waarin je wordt meegenomen op een zomerse muzikale reis langs alle afdelingen van het conservatorium: Klassiek, Jazz, Docent Muziek en Compositie & Muziekproductie.

Op vrijdag 5 juli komt er een grote diversiteit aan werken voorbij: zoals het swingende ‘Summer Time’ van Gershwin uit de opera Porgy & Bess, uitgevoerd door onze studenten in Metropole-orkestbezetting onder leiding van Bert Pfeiffer. Laat je meevoeren door delen uit het romantische werk ‘Cavalleria Rusticana’ van de Italiaanse componist Pietro Mascagni door koor en strijkorkest.

Studenten Docent Muziek geven een impressie van de MuziekTheaterWeek en onze Tower of Power Band voegt de nodige soul & funk toe aan het programma. Onze Studenten Compositie & Muziekproductie brengen hun eigen werk tot leven op het podium.

De regie is in handen van theatermaker Eric Robillard, alumnus van de opleiding Docent Muziek. Dirigent Louis Buskens leidt het koor dat bestaat uit studenten van alle afdelingen van het conservatorium.

Dit concert laat de diversiteit van het Prins Claus Conservatorium zien en is een seizoensafsluiting om niet te missen!

• Kunst en Cultuur