Het 1e semester van de opleiding ga je aan de slag met het project Service Design & User Experience. In een projectgroep doorloop je de complete onderzoekscyclus voor een eenvoudig facilitair vraagstuk, van afbakening van de opdracht tot en met rapportage inclusief aanbevelingen, waarbij er specifiek aandacht is voor hospitality en duurzaamheid.
Om het project goed uit te kunnen voeren krijg je een coach en ondersteunende vakken. Zo ga je elk semester werken aan je persoonlijke ontwikkeling binnen het vak Personal Leadership en ontwikkel je de nodige vaardigheden binnen het vak Professional Skills. Daarnaast heb je natuurlijk ook een theoretische basis nodig, daarom krijg je ook elk semester theorievakken die je meteen kunt toepassen binnen het project. Op die manier ben je actief met de stof bezig en maak je de stof makkelijker eigen.
De theorievakken die je dit semester krijgt zijn: Facility & Hospitality en Service Marketing & Service Design.
Facility & Hospitality
Je maakt kennis met de beginselen van Facility Management en Hospitality. Wat houdt het vakgebied nu precies in? Uit welke behoefte is het vakgebied ontstaan en hoe wordt het binnen organisaties vorm gegeven? Daarnaast maak je kennis met de methodiek voor het uitvoeren van bedrijfskundig onderzoek.
Service Marketing & Service Design
Je maakt kennis met de beginselen van service marketing en service design. De resultaten van verkennend bedrijfskundig onderzoek worden vertaald in (nieuwe) services die de vraag van de klant (in- of extern) van een antwoord voorzien. Daarbij wordt de koppeling gelegd naar de bestaande organisatie, de deliveryprocessen en de rol van informatie daarbij. Je leert rekening houden met de consequenties voor medewerkers in de organisatie.
Feedback component
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?