Online Marketing in de Praktijk
- Minor
Online Marketing in de Praktijk
Hoe zorg je voor meer klanten op de website? Hoe verhoog je de conversie? En bovenal: hoe zorg je ervoor dat je het vertrouwen krijgt als online consultant, zodat de opdrachtgever je adviezen opvolgt?
Bij de start van de minor wordt je theoretische kennis over online marketing razendsnel op peil gebracht. Alle deelgebieden komen voorbij: webanalyse, SEA, SEO, social media, conversie-optimalisatie. Dit stoomt je klaar voor het behalen van het Google certificaat ‘Basisprincipes van online marketing’.
Parallel aan de theorielessen ga je in teams in de praktijk aan de slag. Voor een mkb-bedrijf in de regio werk je op basis van data en doelstellingen een online marketingstrategie uit. Je implementeert de ontwikkelde campagnes en stuurt deze bij. De deelnemende bedrijven investeren een marketingbudget dat je zo effectief mogelijk moet inzetten.
Onder begeleiding van ervaren coaches uit de praktijk die je zelf mag inhuren werk je aan je online marketingvaardigheden voor échte klanten. Je bent volledig up-to-date door de vele gastcolleges van - en werkbezoeken aan - bedrijven uit de praktijk. Zie bijvoorbeeld bijgaand blog van B2design en het artikel van de WOO over de Barber Brigade die als ondernemer deelnam aan de minor.
Naast de marketinginhoudelijke onderdelen behandelen we ook aspecten van recht & ethiek. De privacywet (AVG), wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet zijn voor elke online marketeer van belang. Ook adviesvaardigheden en klantgericht rapporteren komen aan bod. Reflectie op je professionele ontwikkeling maakt eveneens onderdeel uit van deze minor.
Ben jij data-minded, analytisch, creatief, ondernemend en deins je niet terug voor een uitdagende minor waarbij jouw aanwezigheid een voorwaarde is? Meld je dan aan!
Inschrijven kan van 6 mei tot 12 mei via Osiris, aanmelden na loting kan vanaf 20 mei.
In principe toegangelijk voor studenten van alle instituten.
Neem voor meer informatie contact op met Carina van Selling en Ingrid van Goor.
e-mail: [email protected]
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?