Online Marketing in de Praktijk
- Minor
Online Marketing in de Praktijk
Bij de start van het programma leer je in een webshopsimulatie (Woocommerce) te werken met Google Analytics en Ads. Vervolgens ga je in teams in de praktijk aan de slag. Voor een MKB-bedrijf in de regio werk je een online marketingstrategie uit. Je implementeert de ontwikkelde campagnes en stuurt deze bij. De deelnemende bedrijven investeren een marketingbudget dat je zo effectief mogelijk moet inzetten.
Hoe zorg je voor meer klanten op de site? Hoe verhoog je de conversie? En bovenal: hoe zorg je ervoor dat je het vertrouwen krijgt als online consultant, zodat de klant je adviezen opvolgt?
Onder begeleiding van ervaren coaches uit de praktijk werk je aan je online marketingvaardigheden voor échte klanten. Je bent volledig up-to-date door gastcolleges en werkbezoeken van bedrijven uit de praktijk. Zie bijvoorbeeld bijgaand blog van B2design en het artikel van de WOO over de Barber Brigade die als ondernemer deelnam aan de minor.
De behandelde theorie over Google Analytics, SEA, SEO, display-advertising, social, remarketing en conversie-optimalisatie stoomt je klaar voor het behalen van de Google certificaten Analytics en Fundamentals.
Inschrijven kan van 6 mei tot 12 mei via Osiris, aanmelden na loting kan vanaf 20 mei.
In principe toegangelijk voor studenten van alle instituten.
Neem voor meer informatie contact op met Carina van Selling en Ingrid van Goor.
e-mail: [email protected]
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?