Christa Alfons
Ondersteuner
Leer marktonderzoek en online marketing optimaal inzetten.
Ondersteuner
Tijdens de module Marktonderzoek en Online Marketing ontdek je de veelzijdigheid van marktonderzoek, online marketing en social media. Je leert online marketingstrategieën te ontwikkelen en te implementeren op basis van sterke argumenten. Je gaat praktisch aan de slag met opdrachten, zoals het gebruik van klantendatabases om commerciële kansen te identificeren en het opzetten van marktonderzoeken. Daarnaast leer je geavanceerde statistische technieken en word je een waardevolle gesprekspartner voor professionele onderzoekers.
Tijdens de module Marktonderzoek en Online Marketing ontdek je diverse mogelijkheden van marktonderzoek, online marketing en social media. Je leert online marketingstrategieën te ontwikkelen en effectieve marketingmiddelen in te zetten. Daarnaast werk je aan opdrachten zoals het gebruik van klantendatabases om commerciële kansen te identificeren en het opzetten van marktonderzoeken. Geavanceerde statistische technieken worden ook behandeld om je onderzoeksvaardigheden te versterken.
Het doel van deze module is om je te voorzien van de kennis en vaardigheden die nodig zijn om effectieve marktonderzoeken en online marketingcampagnes te ontwerpen en uit te voeren. Je leert hoe je marketingstrategieën onderbouwt met sterke argumenten, commerciële kansen identificeert en optimaal gebruik maakt van klantendatabases. Na afronding ben je in staat om zelfstandig onderzoek uit te voeren en professioneel te communiceren met onderzoekers.
De module is opgebouwd uit verschillende onderdelen die elk een cruciaal aspect van marktonderzoek en online marketing behandelen. Je begint met de basisprincipes van marktonderzoek en online marketing, gevolgd door de praktische toepassing van klantendatabases. Vervolgens verdiep je je in geavanceerde statistische technieken. Het programma sluit af met het opzetten en uitvoeren van een volledig marktonderzoek, bij voorkeur binnen je eigen bedrijf, om zo alle geleerde vaardigheden in de praktijk te brengen.
Je maakt verschillende opdrachten waaronder een eindopdracht. Deze opdrachten worden niet alleen inhoudelijk getoetst maar vaak ook beoordeeld op rapportage- en presentatietechniek. Daarnaast zijn er een tweetal schriftelijke toetsingen.
De module Marktonderzoek en Online Marketing maakt deel uit van het hoofdfase programma van de studie Commerciële Economie in deeltijd. Na het afronden van deze module kun je nog een drietal andere modules volgen om het bachelor diploma te behalen.
Werknemers die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marktonderzoek en Online Marketing, bijvoorbeeld tot online marketeer en/of marketingmanager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.
Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau.
Maximaal 30 cursisten.
Wil je samen met collega's deze opleiding volgen, jouw medewerkers opleiden, of ben je geïnteresseerd in specifieke modules? Onze maatwerk- en in-company trajecten bieden talloze mogelijkheden. We stemmen deze volledig af op de behoeften van jouw bedrijf of organisatie, en de lessen kunnen vaak zelfs op jouw locatie plaatsvinden.
Deze opleiding start 1 keer per jaar.
Hieronder een overzicht van alle startdata.
De module start jaarlijks in februari, precieze data volgt nog.
De gehele module beslaat 20 weken, excl. vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen.
Naast de college-uren zal je gemiddeld ongeveer 10-15 uur per week besteden aan deze module.
Ondersteuner
Op donderdag 23 januari is er een Online Informatieavond voor professionals. Stel je vragen over de inhoud, toelatingsvoorwaarden, financiering en aanmeldprocedures. Ontdek of de opleiding bij je past en welke mogelijkheden er zijn om de volgende stap in je carrière te zetten.
Meer informatie en aanmelden