Christa Alfons
Ondersteuner
Ontwikkel en vermarkt innovatieve concepten met expertvaardigheden.
Ondersteuner
De module Marketing en Ondernemerschap richt zich op twee pijlers: het bedenken en vermarkten van een creatief product of dienst, en het verwerven van kennis en vaardigheden in social media, customer relation management, marketing en communicatie.
Deze module wordt gevolgd door Hanze Professional cursisten en deeltijdstudenten van de bachelor Commerciële Economie en vormt een onderdeel van de propedeuse van de opleiding Commerciële Economie deeltijd.
De eerste pijler, het ondernemen zelf, wordt uitgevoerd onder begeleiding van twee ervaren docenten op het gebied van ondernemerschap, online marketing en social media marketing. Eindproduct is de vormgeving van het concept, de promotie (met name door social media) naar markt en potentiële investeerders, al dan niet via crowdfunding.
De tweede pijler de ondersteunende vaardigheden komen door de gehele module aan de orde en worden door verschillende docenten verzorgd. Deze vaardigheden, zoals Sales, Commerciële Calculaties en Customer Relation Management zijn direct toe te passen in eigen werksituatie.
Aan het eind van de module presenteren je een zelfontwikkeld concept en bijbehorende implementatie op video, inclusief een rapportage, aan medecursisten en docenten.
De Moduleopdracht wordt getoetst middels een video presentatie en een rapportage. Daarnaast zijn er een aantal kleinere opdrachten en enkele schriftelijke toetsingen.
Na de module Marketing en Ondernemerschap kan de module Marktanalyse gevolgd worden. Die module start in september en duurt eveneens 20 weken.
Werknemers die een gezonde ambitie hebben om hun carrière verder vorm te geven en zich verder willen ontwikkelen tot commercieel manager, marketing-, productmanager en/of salesmanager, social media manager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.
Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau.
Voor deze module geldt een maximum aantal van 30 deelnemers.
Wil je samen met collega's deze opleiding volgen, jouw medewerkers opleiden, of ben je geïnteresseerd in specifieke modules? Onze maatwerk- en in-company trajecten bieden talloze mogelijkheden. We stemmen deze volledig af op de behoeften van jouw bedrijf of organisatie, en de lessen kunnen vaak zelfs op jouw locatie plaatsvinden.
Deze module start 1 keer per jaar.
Hieronder een overzicht van de startdata.
De module start jaarlijks in februari.
De lessen zijn klassikaal te volgen op de Hanze, Van Olsttoren, Zernikeplein 7.
De gehele module beslaat 20 weken, exclusief vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen van tentamens of opdrachten.
De collegetijden zijn elke dinsdag of donderdag van 16.30 -22.00 uur.
Naast de college-uren zal je ongeveer 10 tot 15 uur per week besteden aan deze module.
2000 euro exclusief studiemateriaal van ongeveer 350 euro exclusief BTW.
Ondersteuner
Op donderdag 28 november is er een Informatieavond voor professionals. Je kunt in gesprek met docenten en studieadviseurs. En mensen spreken die de stap al gezet hebben.
Lees verder