Groepswerk in Noorderplantsoen 2022.jpg

Leren in de leergemeenschap

Wat zijn de leeropbrengsten van het leren in de leergemeenschap? Hoe werkt het leerproces in een leergemeenschap? Op welke manier kan het leerproces optimaal ingericht of gefaciliteerd worden? Wat zijn de succesfactoren, wat maakt dat betrokkenen in de leergemeenschap leren? Wat is de rol van de student, van de docent, van de werkveldprofessional in de leergemeenschap? Hoe leren student, docent en werkveldprofessional samen in de leergemeenschap? Naar deze vragen doet het Lectoraat Leren in de Leergemeenschap onderzoek.

Communicatie en netwerk

​De onderzoeksgroep deelt kennis en ontwikkelt handvatten, tools en instrumenten met het doel om individuele en collectieve leerprocessen en leeropbrengsten van onderzoekende professionals (studenten, docenten en werkveldprofessionals) in (fysieke en/of virtuele) multi/transdisciplinaire leergemeenschappen te optimaliseren. 

 De onderzoeksgroep bestaat uit: 

  • Hanzestudenten, docenten, onderzoekers, beleidsmakers en management, specifiek:
  • Docentonderzoekers van de Hanze die, in opdracht van de schools, onderzoek doen naar eigen onderwijspraktijk. De onderzoeksvraag gerelateerd aan leerprocessen en opbrengsten in de leergemeenschap
  • Onderwijsadviseurs-onderzoekers van Onderwijs en Onderzoek van de Hanze.

Over ons

Meet the team

Sla over
  • Jannet Doppenberg

    Lectoraat Leren in de Leergemeenschap

    HANZE221054_Jannet Doppenberg-2.jpg
  • Nico van der Sijde

  • Jessica Zweers

    HANZE221054_Jessica Zweers.jpg
  • Mechteld vanKuijk

    Onderzoeker

    HANZE220818_Mechteld van Kuijk.jpg
  • Marielle van den Hul-Kuijten

    Programmamanager master Talentontwikkeling & Diversiteit

    HANZE220818_Marielle van der Hul-Kuijten.jpg
  • Joost Haverkort

Contact