Save the date: Hanze Kunsteducatie werkveld- bijeenkomst op 21 november

DSC_0338-6.jpg

Voelen leerlingen zich voldoende gerepresenteerd en aangesproken in het kunstonderwijs dat ze aangeboden krijgen?

Kom je meepraten en meedenken tijdens de Hanze Kunsteducatie werkveldbijeenkomst op 21 november 2024? De avond bestaat uit enkele korte inleidingen, een lichte maaltijd, tafelgesprekken en een verrassende afsluiting. De avond is gratis toegankelijk.

Wanneer: donderdag 21 november 2024, van 17:00 tot 20:00 uur.
Waar: Academie Minerva, Praediniussingel 59, Groningen
Voor wie: Leraren, onderzoekers, educatie- & beleidsmedewerkers, studenten; kortom, iedereen die graag wil dat alle kinderen en jongeren zich aangesproken voelen in het kunstonderwijs.

Het thema komt voort uit een deelproject van het onderzoeksproject Re/Presenting Europe waarin het lectoraat Kunsteducatie participeert. Dit project neemt de koloniale erfenis en de rol van migratie als uitgangspunt. Wij trekken het thema iets breder en zijn ook geïnteresseerd in de jongeren uit het rurale gebied en in hoeverre zij zich gerepresenteerd voelen.

De Hanze Kunsteducatie werkveldbijeenkomsten zijn een jaarlijks terugkerend initiatief van Kunsteducatie Noorder Breed. Dit is een samenwerkingsverband van de docentopleiding Beeldende Kunst en Vormgeving, de docentopleiding Muziek, de Pedagogische Academie, het Lectoraat Kunsteducatie en de Master Kunsteducatie.

Meer informatie het en programma volgen snel.

Meld je alvast aan