Bedrijfskunde­studenten halen ruim dertigduizend euro op voor goede doelen

afbeelding.jpg

Aan het begin van ieder schooljaar voeren eerstejaars Bedrijfskundestudenten de Onmogelijke Opdracht uit. Het doel? Honderdduizend euro inzamelen voor de Voedselbank Stad Groningen en Stichting DierenLot. Tijdens de Grand Finale in de binnenstad van Groningen op donderdag 19 september werd het eindbedrag overhandigd aan de ambassadeurs van de goede doelen.

De 360 eerstejaarsstudenten hebben de afgelopen tien dagen de tijd om gehad om het doel te behalen. Ieder groepje moest een onmogelijke opdracht uitvoeren. Tijdens de Grand Finale presenteerden alle groepen het eindproduct van hun opdracht.

Elfstedentocht

We hebben de Elfstedentocht gefietst. Dat hebben we zelf als extra opdracht bedacht om nog meer geld op te halen”, vertelt student Job. “Daarnaast kregen we de opdracht om bij eetgelegenheid de Globe voor twintig mensen, die normaal boodschappen doen bij de voedselbank, een driegangendiner te organiseren volledig betaald door sponsoren. Het is echt een hele leuke opdracht om te doen omdat je leert om je netwerk te gebruiken, maar ook buiten je netwerk op zoek te gaan naar sponsoren. Denk bijvoorbeeld aan commerciële bedrijven. In totaal hebben we 3150 euro binnengehaald met onze opdracht.”

Iedere voorbijganger kon tijdens de Grand Finale genieten en doneren en daarmee bijdragen aan dit mooie initiatief. Er werden boeken, kleding en verschillende lekkernijen verkocht, en er konden spelletjes worden gespeeld. Allemaal met als doel om zo veel mogelijk geld op te halen voor de Voedselbank Groningen en Stichting DierenLot“Ik word heel blij dat de studenten dit doen”, zegt Leni ‘t Hart, ambassadeur van DierenLot. “Voor zowel mens als dier is het geweldig wat ze doen.

'Geweldig bedrag'

Aan het einde van de Grand Finale werd de totale opbrengst bekendgemaakt. De studenten hebben in tien dagen tijd maar liefst 32340,62 euro opgehaald. Elly pastoor, directeur Voedselbank Groningen, is trots op de studenten. “Wat een geweldig bedrag. Daarnaast was de sfeer vandaag heel goed. Iedereen is vrolijk en heeft een belangrijk steentje bijgedragen aan het eindresultaat.”

• Economie en Management
  • Gedrag en Maatschappij