RUG/Hanze ACLO team voor derde keer op rij met overmacht winnaar Batavierenrace

batavierenrace.jpg

Het RUG/Hanze ACLO team heeft voor de derde keer op rij de Batavierenrace gewonnen. In de grootste estafetterace van de wereld bleef RUG/Hanze ACLO de teams van nummer twee WUR-Team Wageningen University en nummer drie Eindhoven ruim voor.

De Batavierenrace bestaat uit 25 etappes tussen startplaats Nijmegen en finishplaats Enschede. RUG/Hanze ACLO deed 8 uur, 26 minuten en 52 seconden over de ruim 175 kilometer. Het bleef daarmee Wageningen bijna een half uur voor. Het verschil met Eindhoven was bijna drie kwartier waarmee de overmacht van RUG/Hanze ACLO nog meer gestalte kreeg.

Het RUG/Hanze ACLO team bestond dit jaar onder anderen uit de (oud-) topsportstudenten van de Hanze Thijs Veenstra en Tom Hendrikse.