Groninger studenten knap tweede op GNSK 2024

Handbaldames.JPG

Groningen heeft in Rotterdam een knappe tweede plaats behaald tijdens het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK). Van de in totaal vijftien Nederlandse studentensteden moest Groningen alleen Eindhoven voorlaten. Maar liefst zeven teams uit Groningen eindigden bovenaan in hun sport en zorgden zo mede voor de plek op het podium.

Groningen, bestaande uit studenten van de Hanze en Rijksuniversiteit Groningen (RUG), blonk in het Sportcentrum van de Erasmus Universiteit vooral uit in volleybal. Zowel het heren- als het damesteam eiste met afstand de eerste plaats op. Ook niet zo gek want bijvoorbeeld het damesteam bestond uit speelsters van eredivisionisten Friso Sneek en Sudosa Assen en de kampioen van de Topdivisie, Veracles.

De studenten van de Hanze en RUG waren ook beste bij handbal dames, tennis dames, voetbal dames, schermen en badminton. Daarnaast werden nog diverse andere ereplaatsen behaald door de Groninger teams. De winnende Groninger studententeams hebben het recht om volgend jaar mee te doen aan de Europese studentenkampioenschappen.