Webinar Werkplaats Sociaal Domein Noord

• eindtijd

• Locatie

locatie

Gezond Gedrag in Beweging. De kracht van Natuurbeleving en Landschapsinrichting.

Tijdens dit webinar gaan onze sprekers dieper in op de invloed van natuurbeleving en hoe landschapsinrichting kan bijdragen aan een gezondere levensstijl.

Akko Muskens, een betrokken burger en bijna afgestudeerd landschapsontwerper, brengt zijn achtergrond als sociaalgeograaf in bij het Kennisnetwerk Krachtig Noord-Nederland, verbonden aan de Hanze. In zijn eigen gemeenschap is Akko actief betrokken bij de ontwikkeling van initiatieven zoals het dorpsommetje, een speelweide, en nu ook een pluktuin op de basisschool van zijn kinderen. Alle initiatieven hebben wat gemeen: Natuurgenot en het ontsluiten van het landschap voor inwoners. Akko kijkt eigenlijk continu naar hoe zijn omgeving mooier zou kunnen worden. Tijdens het webinar deelt hij zijn motivatie met ons achter het opstarten van dergelijke initiatieven en de struikelblokken die hij onderweg tegenkomt.

MSc Nikki Jepkema, docent-onderzoeker bij het lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap, richt zich op projecten die de thema's Gezonde Leefstijl & Leefomgeving en Kansengelijkheid & Participatie onderzoeken. Met haar praktische benadering en betrokken houding geeft Nikki vorm aan diverse gezondheid bevorderende initiatieven. Tijdens het webinar zal zij inzicht geven in de verschillende projecten waaraan zij momenteel werkt maar licht ze specifiek de werkwijze binnen het project 'living lab beweegvriendelijk Vinkhuizen' toe.

• Datum
    Tijd  -