School­verzuim: voorkomen is beter dan genezen

• Evenement
Congres schoolverzuim.png
  • Datum
    • datum

• Tijd
    • starttijd

• eindtijd

• Locatie

Verschillende locaties

locatie

Hoe voorkom je schooluitval? Op donderdag 1 februari geven we antwoord op deze vraag tijdens het inspiratiefestival georganiseerd vanuit het Kennis- en leeratelier ‘Samenhang in Preventie en Zorg’ van C4Youth

In het atelier werd de afgelopen tijd opnieuw duidelijk hoe belangrijk het is om in te zetten op preventie als je schooluitval wilt voorkomen. De deelnemers aan het atelier kwamen tot een aantal hoofdthema's waar we op in gaan zetten, waaronder aandacht voor levensvaardigheden in de klas en de warme overdracht van PO naar VO. Tijdens deze middag delen we de belangrijkste inzichten uit het atelier, kun je genieten van een prikkelende lezing, en zijn er ervaringstafels en vele goede initiatieven aanwezig.

Voor wie?
Jongeren, ouders, leerkrachten, mentoren, jeugdhulpverleners, leerplichtambtenaren, studenten, beleidsmakers, bestuurders etc.

Kortom: een middag vol inspiratie! De toegang is gratis. Ben jij erbij? Meld je hieronder alvast aan. Er is een beperkt aantal plekken (vol=vol).

Hier aanmelden

Meer informatie? Neem contact op met Hermien Maarsingh van CMO STAMM.

• Onderwijs en Opvoeding