Zpannend Zernike

• Locatie

Verschillende locaties

locatie

Zpannend Zernike komt er weer aan! Doe in het weekend van 5 en 6 oktober samen met je kinderen, kleinkinderen en/of neefjes en nichtjes (6 tot 14 jaar) mee met allerlei leuke activiteiten. Tijdens het landelijke Weekend van de Wetenschap is Zpannend Zernike hét wetenschapsfestival in Groningen voor jong en oud.

Op beide dagen zijn er van 12.00 tot 17.00 uur op verschillende locaties allerlei activiteiten en workshops. Op zaterdag 5 oktober kun je in de binnenstad terecht en op zondag 6 oktober openen de Hanze, Rijksuniversiteit Groningen, DNV en TNO op de Zernike Campus hun deuren.

Voor makers en ontdekkers valt er van alles te doen. Van interessante proefjes en creatieve activiteiten tot indrukwekkende demo’s. Tijdens Zpannend Zernike beleef je het allemaal! Deelname is gratis.

Activiteiten Hanze:

• Brugsmaborg: o.a. Sciencecentrum de Magneet, Bee-bot fun, Proefjes circus en Zo is het gebouwd
  • Van Doorenveste: o.a. Hanze Makerspace, Digtial Society Hub, Van der Graaff generator en Bibberspiraal maken
  • BuildinG, ZAP en ENTRANCE: o.a. Het sterkste bouwwerk, Plantenmagie en de zonne-raceauto

Info en volledige programma

• Aarde en Milieu