Expositie The Art of Caring

• Locatie

Wiebenga

locatie

Op 22 november 2023 opent de expositie The Art of Caring. Deze tentoonstelling toont een verscheidenheid aan werken gecreëerd door drie studenten van Academie Minerva, die het onderzoek van drie PhD studenten van het lectoraat Healthy Ageing, Allied Healthcare & Nursing in beeld brengen.

De verbinding tussen zorg en kunst
Zorg is een cruciaal aspect van ons leven, en kunst is een krachtig middel om emoties en verhalen te delen. Deze expositie is een eerbetoon aan de onvermoeibare inzet van zorgverleners en degenen die zorg nodig hebben. Gecreëerd door studenten van Academie Minerva, tentoongesteld op de locatie waar studenten van de Academie voor Gezondheidsstudies en de Academie voor Verpleegkunde zich voorbereiden op een toekomst in de gezondheidszorg.

Dialoog tussen PhD student en studenten Academie Minerva
Sjoerd Rep (student Autonome Beeldende Kunst) reageert met werk op PhD student Frederiek Bosch, die onderzoek doet naar voedingspraktijk bij patiënten met brandwonden.

Mariia Holiashkina (student Vormgeving) reageert op PhD student Anneke Beetsma, die onderzoek doet naar moderne pijn-wetenschappelijke kennis, overtuigingen & attitudes van zorgprofessionals.

Marouschka Brian (student Docent Beeldende Kunst en Vormgeving) reageert op PhD student Nanda Kleinenberg-Talsma, die onderzoek doet naar Preventie van kwetsbaarheid bij oudere volwassenen - een volksgezondheidsperspectief.

De samenkomst van een drievoudig jubileum
Niet alleen bestaat de Hanzehogeschool Groningen dit jaar 225 jaar, ook vieren we het 100-jarig bestaan van het Rijksmonument Wiebenga. Dit historische gebouw staat symbool voor onderwijs in zorg in onze stad en is in gebruik door de Academie voor Gezondheidsstudies en de Academie voor Verpleegkunde. Als oudste school van de Hanzehogeschool houdt Academie Minerva al 225 jaar de vlam van creativiteit in leven. Samen vieren we deze mijlpalen met een expositie die de kracht van kunst en zorg verenigt.

• Kunst en Cultuur