Talent toont talent: In Line Out of Sight: Inside Out of Line

• Locatie

Kunstlievend Genootschap Pictura

locatie

Drie jonge gastcuratoren in opleiding maakten een expositie met werk van kunstenaars die dit jaar afstudeerden aan de Academie Minerva in Groningen en het Frank Mohr Instituut.

Het is een verkenning van de complexe en diepe persoonlijke emoties die kunstenaars ervaren bij het voltooien van hun academische reis. Deze tentoonstelling wil de essentie en het emotionele proces van deze overgangsfase vastleggen. De gastcuratoren hopen een dialoog over de cruciale fase in de loopbaan van kunstenaars te stimuleren, nu de afgestudeerden aan de vooravond staan van een volgende fase in hun carrière.

Met werk van Elise van Staveren, Nevena Nešović, Hannah Kiefmann, Sinne Brink, Beth Ka Yi Wong, Charlie Holper, Julie Leblanc, Matias Salgado, Sanne Lok, Radina Kordova, Christy Groen, Peyman Garami en Azade Baloochi.

De gastcuratoren zijn Christina Arampatzi, Jennifer Hill en Derek Kuijper, master-studenten van de opleiding Art History & Curatorial Studies van de Rijksuniversiteit Groningen.

De tentoonstelling wordt begeleid door een speciaal programma. Voor meer gegevens zie www.pictura-groningen.nl

‘In Line Out of Sight: In Sight Out of Line’ kwam tot stand in samenwerking met Academie Minerva, Frank Mohr Instituut, Rijksuniversiteit Groningen, stichting Jan Steen en de Geertruida Bolhuis stichting.

Bezoekersinformatie:
Wanneer: 4 september t/m 1 oktober, 2023
Locatie: Kunstlievend Genootschap Pictura, Sint Walburgstraat 1 9712 HX Groningen
Openingstijden: woensdag t/m zondag 13.00 – 17.00 uur

• Kunst en Cultuur