'Veel ruimte om jezelf op het gebied van marketing en ondernemerschap te ontwikkelen'

  • Student aan het woord
Nikki Kloosterhof

Nikki Kloosterhof komt uit een echt ondernemersgezin. Omdat de appel in dit geval niet ver van de boom is gevallen koos Nikki voor de tweejarige Associate degree (Ad) Ondernemen.

‘De havo heb ik tot en met jaar vier gevolgd, en daarna heb ik de mbo-opleiding Marketing & Communicatie afgerond. Ik wilde graag verder studeren, maar twijfelde een beetje of de overstap naar het hbo niet te groot zou zijn. Daarom zocht ik specifiek naar een Associate degree opleiding en dan op het gebied van ondernemen of marketing. De Ad Ondernemen was precies wat ik zocht: veel ruimte om jezelf op het gebied van marketing en ondernemerschap te ontwikkelen, maar wel voldoende begeleiding. En het grote voordeel van een Ad-opleiding is dat je, mocht het toch tegenvallen of te moeilijk zijn, na twee jaar wel een hbo-diploma hebt. 

Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding en ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn keuze! De overstap van mbo naar hbo blijkt voor mij goed te doen. Als hbo-student heb je veel vrijheid om op je eigen manier opdrachten en projecten in te vullen. Dat is ook direct heel leerzaam. Neem bijvoorbeeld je eigen bedrijfsplan: hiervoor zet je ook een magazine op. Met je groepje denk je niet alleen na over de inhoud, maar ook over vormgeving, marketing, oplages, verspreiding... Vanuit niets iets opbouwen, met je groep toewerken naar een eindproduct en acties opzetten, ook online natuurlijk, dat is wat ik geleerd heb. 
Na de zomer start ik in het derde jaar van de bacheloropleiding Ondernemerschap & Retail Management. Waar je tijdens de Ad-opleiding over een heleboel onderwerpen een beetje leert, hoop ik me via ORM meer te specialiseren en mijn kennis te verdiepen. Ik heb er zin in!’